Invitasjon til Atelika Inspiration Forum 26. April 2017
Achieving Business Growth
26. april ønsker vi igjen velkommen til Atelika Inspiration - vårt veletablerte forum for kunnskapsutveksling og nettverksbygging. Denne gangen er temaet VEKST og VERDISKAPNING i en verden som endrer seg raskere enn mange av oss er i stand til å fatte. Digitalisering, Internett of Things og roboter invaderer næringsliv og privatliv. Hvordan skal vi klare å henge med? DNB er en virksomhet som har vært i stand til å endre seg med skiftende omgivelser. Konsernet har stått i spissen for å ta i bruk ny teknologi og har evnet å skape vekst med god lønnsomhet i en bransje som har vært regnet for å være relativt konservativ. Vipps har over 2,3 millioner brukere som gjennomfører 250 000 transaksjoner daglig. Over 39 000 bedrifter, lag og foreninger har registrert seg som brukere av tjenesten. Over 100 norske banker kommer inn på eiersiden i Vipps sammen med DNB. Head of Vipps Customer Success, Emma Tryti, viser oss hvordan Vipps har blitt Norges mest populære betalingsapp. Hør den fantastiske historien «En liten START UP i det store DNB». DNB har i løpet av de siste 10 år også gitt American Express kraftig vekst i antall kort, omsetning og lønnsomhet. Hør Head of American Express, Vidar Bergseth fra DNB Finans, fortelle om hvordan merkevaren har fått et helt nytt liv i det norske markedet: «Hva er viktig for forbrukeren – teknologi eller kundeprogram i verdensklasse?» Jennifer Vessels som leder det globale konsulentselskapet Next Step med base i Silicon Valley, vil fortelle om strategier for organisk vekst basert på ulike metoder for økt verdiskaping og digitalisering (value creation). Ketil A. Wig, erfaren M&A-rådgiver med mange års erfaring fra verdiskapende transaksjoner nasjonalt og internasjonalt, vil gi tips om i hvilke situasjoner M&A kan understøtte vekststrategier knyttet til teknologi og entreprenørskap. Atelika vil fokusere på den antagelig viktigste ressursen for vekst og verdiskapning, Menneskene som skal gjennomføre verdiskapningsprosessene. Hvordan kan investorer, styremedlemmer og ledere øke tryggheten for at de har det beste teamet på plass? Et ”heftig” program, men foredragene vil være korte og konsise, og det vil også bli god tid til mingling med gamle og nye bekjentskaper. PROGRAM17:00 – 17:30
Forfriskninger og mingling 17:30 – 17:35 Velkommen – Elin Karfjell, Atelika 17:35 - 18:30 Historien til Vipps – Emma Tryti, Head of Vipps Customer Success DNB Transformasjon av American Express - Vidar Bergseth, Head of American Express, DNB Finans 18:30 – 18:45 Keys to revenue growth and value creation – Jennifer Vessels, CEO, Next Step 18:45 – 19:00 Growth by mergers and acquisitions – Ketil A. Wig, CEO, Remis 19:00 – 19:15 Oppsummering og kort om suksessfulle team, Atelika 19:15 Mingling med mulighet for diskusjon med foredragsholdere Sted og tid: Dronning Eufemias gate 16, Bjørvika Onsdag 26. april kl 17-20 Påmelding: Påmelding på atelika.no innen 20. april 2017 Vi håper du har anledning til å delta på dette, etter vår mening, spennende arrangementet. Atelika Inspiration:
Atelika Inspiration er et forum for kunnskapsutveksling og nettverks-bygging for utvikling av næringslivet i Norge. |
Jennifer Vessels, CEO of Next Step, a global 40 person consultancy based in Silicon Valley brings over 30 years proven experience driving successful business (revenue) growth for global companies including Adobe, Avinor, Cisco, Google, Lily, Opera, Tandberg, Xing and many others. Jennifer holds an MBA from San Jose State and a Masters of Occupational Psychology from the University of London, as well as being a Certified Management Consultant (CMC). Ketil A. Wig, Owner and Chairman of Remis AS has founded 3 advisory/PE firms in the US/Europe and participated in the founding and development of two M&A networks (IMAP / M&A Worldwide). He was the founder and Chairman of Rokade, a leading mergers & acquisitions and post-merger integration firm in Norway until 2012 (when aquired by KPMG). During 2012-13 he served as an Executive Advisor in KPMG M&A/Corporate Finance. From 2013 until August of 2015 he served as Head of M&A Service Lines in Deloitte, Norway. He now works independently as a corporate advisor and board director Emma Tryti, Head of Division Vipps Customer Success at DNB has 10 years’ experience from multiple sectors such as retail, insurance and banking/finance. With several years’ experience in financial modelling, private equity transactions and change management, along with a solution oriented mindset, she is now building up the Customer Success team in Vipps by DNB. She challenges the existing, whether it be processes, tools, products or business models. Vidar Bergseth, Head of American Express, DNB Finans has 30 years experience from loyalty program and cards. He has developed and grown the American Express consumer card issuance and results in Norway to new levels, by upgrading IT systems, new product development, new sales channel and increased and improved CRM to card members in an omnichannel approach. Responsible for laucnh of SAS Eurobonus American Express cards which were awarded best co-brand launch within American Express in 2011. |
Atelika Executive Search & Business Development:
ATELIKA er et management consulting-selskap med ambisjon om å være ledelsens, styrets og eiernes rådgiver i flere av deres viktigeste oppgaver; herunder sikre de rette nøkkelpersoner ombord (Executive Search & Management for hire), facilitere prosesser for oppnåelse av strategiske mål (Forretningsutvikling og virksomhetsstyring) og evaluere og utvikle nøkkelpersoner og samspillet dem i mellom (Organisasjonsutvikling på ledernivå).
Vår virksomhet er bygget på bred erfaring fra operativ ledelse, styrearbeid og konsulentvirksomhet innen
executive search, virksomhetsstyring og organisasjonsutvikling.
ATELIKA er et management consulting-selskap med ambisjon om å være ledelsens, styrets og eiernes rådgiver i flere av deres viktigeste oppgaver; herunder sikre de rette nøkkelpersoner ombord (Executive Search & Management for hire), facilitere prosesser for oppnåelse av strategiske mål (Forretningsutvikling og virksomhetsstyring) og evaluere og utvikle nøkkelpersoner og samspillet dem i mellom (Organisasjonsutvikling på ledernivå).
Vår virksomhet er bygget på bred erfaring fra operativ ledelse, styrearbeid og konsulentvirksomhet innen
executive search, virksomhetsstyring og organisasjonsutvikling.